Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Tuesday, 2 August 2016

Buat Sodiqie Albie...

Sodiqie Albie...

Mengenali awak tidak sedikit pun terbit rasa penyesalan dalam hati
Mengenali awak membuat saya rasa bangga mengenali individu yg punya rasa hati yang sama
Mengenali awak membuatkan saya puas bercerita itu ini apa sahaja dengan awak
Mengenali awak membuatkan sayang kenal watak2 manusia dalam dunia ini

Tiada sedikit pun terbit rasa  marah
Tiada secubit pun prasangka buruk terhadap awak
Tiada sedikit pun rasa kesal dihati

Saya yakin di saat ini awak pun rasa sedih, terluka dan beban dengan apa yg berlaku
Begitu juga apa yg saya rasa
Seperti biasa..sebab rasa hati kita sama kan..
Kita umpama sebuah cermin...saya nampak saya dlm diri awak..

Awak banyak memberi kata2 semangat dan motivasi utk saya..maka saya yakin, awak pasti  cekal harungi ujian ini

 Syukur mengenali Sodiqie Albie..bahagia menyayangi Sodiqie Albie meskipun untuk seketika..

Setiap insan yg hadir dalam hidup kita semuanya bersebab. Hanya Allah yg Maha Tahu.

Dalam doa saya, sentiasa ada untuk awak, percayalah..saya juga nak lihat awak bahagia mencapai cita2 dan impian awak..

Sedihnya, kita tak dapat menggapai impian kita bersama..itulah taqdir.

Terima kasih kerana pernah buat saya tersenyum, ketawa dan bahagia..Hanya Allah yg dapat membalas kebaikan ini.
Terima kasih atas pengorbanan selama 8 bulan..bukan sedikit ..sebab..ianya memberi kesan baik dalam hati saya...

Dan...

Sebab RASA KITA SAMA..

Bila pertemuan berakhir....

Abang sayang..moga saat ini abang bahagia di sisi Pemilik kita yg abadi..

Abg, bercerita di sini bersama abang, dpt menghilangkan sunyi ayang..merasakan abang sentiasa ada menyayangi ayang disini..Disaat orang lain mengambil keputusan utk menjauhi ayang, ayang yakin walaupun abang jauh di sana, tapi abang tetap dekat dengan ayang sbb kasih sayang abang jujur dan tulus utk ayang selamanya..ayang cinta abang sampai mati, abang...sampai mati..

8 bulan pemergian abang, ayang mengenali seseorang yg ayang gelar dia sebagai Sodiqie Albie. Jangan risau abang, abang tetap Habibie Albie ayang..selamanya :)

Kehadiran dia sebagai sodiqie albie ayang...tidak sedikit pun ayang menyesal mengenali nya. Abang dah didik ayang supaya bersangka baik pada semua orang kan..abang ajar ayang supaya  jgn rosakkan ukhuwwah kan, abang...ayang ingat, abang...ayang jaga ukhuwwah dengannya sebaik mungkin walau kdg2 ada rasa terluka..meskipun bermacam cerita buruk yg ayang dengar ttg dia..ayang tahu dia sentiasa cuba ingin berubah..takde manusia yg taknak kembali kpd fitrah .semua orang nak jadi baik kan...Maka, sebab itu ayang pandang dia dgn pandangan yg baik2 je...moga Allah juga pandang ayang dgn pandangan yg baik, abang.

Abang, dia pernah buat ayang gembira sehingga ayang mampu tersenyum di saat abang pergi meninggalkan ayang buat selamanya..dia isi kekosongan masa ayang tika ayang rasa sangat sunyi tiada teman bercerita. Ayang boleh bercerita apa sahaja dgn dia..dia dah jadi teman baik ayang, abang...dia ada waktu ayang perlukan bantuan..dia ada waktu ayang stress dengan urusan kerja yg ketika tu ayang tak tahu nak cerita kat siapa..dia bagi kata2 semangat utk ayang walaupun sebenarnya ayang tahu hidup dia pun banyak sgt ujian...ayang tak pandang yg buruk pd dia..ayang terima dia hadir dlm hidup ayang sbb kebaikan dia abang...

Tapi hanya kerana satu sebab, ayang terpaksa menjauhi dia walaupun jauh disudut hati ni, sedih sgt2...tapi apakan daya..perpisahan demi perpisahan ayang kena lalui. Tuhan menguji ayang kerana sayangNya Dia pada ayang kan, abang..

Di saat ini, ayang sgt sedih dengan ketiadaan dia mengisi cerita bersama ayang setiap hari...Rindu persahabatan kami..Begitu jugalah sedihnya hati ayang merindui abang siang dan malam..alangkah bagusnya jika ayang dpt perkenalkan dia pada abang...

Abang, kehadiran dia dlm hidup ayang tidak bermakna ayang akan lupakan abang...tidak..abang cinta hati ayang dan dia teman hati ayang..Rindu dan cinta ayang pada abang lebih dai segalanya..rindu pada dia juga..namun rindu dan cinta ayang pada Allah takkan berbelah bagi sbb Allah sentiasa ada waktu ayang senang dan sukar. Dia tak pernah mengecewakan ayang...

Rindu kasih sayang dan kebaikan abang...al fatihah dan doa utk abang.. I love u my lovely dovey




Langkawi lagi..tapi tanpa abang

Salam sayang penuh kerinduan buat suamiku arwah Kazlie Kuzi..

Abang,
29 julai hingga 31 julai 2016..ayang buat keputusan untuk merehatkan hati dan fikiran di pulau yg banyak simpan kenangan manis buat kita berdua satu ketika dahulu...tapi bezanya sekarang, ayang tak pergi dengan abang..ayang pergi dengan Fatihah...

Sejujurnya, berada di sana tidak lansung mengembirakan ayang..hanya air mata menemani ayang sewaktu menadah tangan dalam solat harian di hotel...rindu pada abang tak tertanggung rasanya sepanjang berada di sana...

Terbayang saat bulan madu kita di situ..bahagia yg hanya kita yg tahu...
Tapi sekarang, ayang tak rasa lansung bahagia tu, abang..ayang terlalu nak abang kembali bersama ayang..tapi mustahil..abang...Allahu...

Air mata menitis lagi di sana..tiada senyuman..sekadar pura-pura..senyuman sekadar memujuk hati yg lara..

Abang, kereta kita banyak yg rosak..ayang uruskan semua tu sendiri..letih sgt abang, ayang tak dpt nak kongsi kesukaran ni dgn abang yg selalunya akan tenangkan hati ayang...apa daya ayang, abang..pilu sgt rasa hati ni...

Ayang masih perlukan abg..tapi ditelinga ayang selalu ada suara berbisik..Allah ada dan Allah takkan biarkan hamba yg diuji terus berada dlm kesedihan.

Kdg2 sukar sgt hidup tanpa abang...

Abang...kalau abg tgk hidup ayang sekarang, mesti abang sedih dgn kelakukan ayang..ayang tak mcm dulu yg sentiasa tenang bersama abang..ayang tak kuat tanpa seorang suami...

AYANG TERUK,..ayang sentiasa melukakan hati orang lain semata2 keinginan ayang, abang...

Tolong ayang, abang...tolong ayang...ayang sunyi..ayang sedih

Kadangkala ayang selalu buat keputusan yg salah dlm hidup ayang semata2  nak dpt dapat apa yg ayang nak...

Abang, ujian utk ayang terlalu kuat di sini..ujian perasaan..ujian dipermainkan..ujian dihina, ujian dipergunakan...mcmana ayangnnak selamat diakhirat nanti, abang?..hari2 ayang doa nak jumpa abang kembali dlm syurga...doa ayang belum pernah putus, abang..

Ayang rindu abang..ayang rindu abang sepenuh hati ayang..tiada galang gannti..tiada suami yg terbaik melainkan abang....Syukur ayang pernahjadi isteri abang..syukur Allah pilih ayang utk jadi isteri kpd suami yg sgt mulia seperti abang.

Pasti ramai lelaki sana yg cemburu dgn abang..pasti wanita sana ramai yg cemburu dgn ayang yg bertuah memiliki insan sebaik abang...Alhamdulillah

Hanya Allah yg tahu kasih sayang kita berdua..bagaimana agaknya perasaan Hawa saat berpisah dengan adam dulu kan...

Allah, satukan kami kembali dlm rahmatMu utk kami berdua melihat wajahMu dan wajah RasulMu

Wednesday, 8 June 2016

Ramadhan tanpa abang

Assalamualaikum,cinta hati sayang..

6 Jun 2016. Ramadhan. Salam Ramadhan buat abang yg tenang di sisi Allah.

Abang, pedih ,sedih,sayu, rindu yg teramat sangat pada abang bila masuk bulan Ramadhan ni. Seperti yg ayang jangka, air mata dan doa akan jadi teman setia setiap hari.

Mengingati tadarrus bersama abang, buat ayang tersenyum tapi akhirnya mengalirkan air mata. Ibadat di bulan mulai yg ayang takkan dapat ulang lagi bersama abang. Kita lakukan bersama penuh dengan kasih sayang. Kita berebut utk memilih juzuk 1-15 atau 16-30...seronok kan ,abang...kita dipilih sebagi suami isteri yg dapat menjalankan ibadah tersebut bersama2 dengan rasa cinta kita kepada Allah...kita berdoa utk dapat anak bila tiba waktu berbuka...kita solat berqiamullail berjemaah bersama...kita pilih hotel utk berbuka..kita bincang utk sedeqah ke rumah anak yatim mana..bersama-sama...dan akhirnya,kita akan bincang tentang menu utk raya dan baju raya...

hanya dengan abang...cukup dengan abang...

Abang, adakah kerana ayang terlalu bergantung atau terlalu dekat dengan abang sehingga Allah uji kita dengan perpisahan ini utk ayang dekat dan bergantung kpd Allah Pemilik Kebahagiaan dan Kasih Sayang yg sebenarnya? Jika ya, inilah nikmat yg sangat agung utk ayang,abang...

Ayang akan selalu muhasabah atas setiap ujian yg Allah berikan...ya, muhasabah utk ayang cinta ,rindu dan harap pada Dia. Agar ayang dpt jumpa abang di syurgaNya..bersama lagi sekali utk melihat wajah Rabbul Jalil...

Hakikatnya, air mata ayang belum henti menitis, abang..rindu...tersangat rindu...tapi, apa daya ayang,abang...ayang sendiri tak rasa kuat..tapi Allah beri semua ini sbb ayang memang kuat.

Abang, kita akan jumpa kerap di bulan Ramadhan ni...ayang akan selalu ziarah abang walaupun seorang diri..banyak sangat ayang nak cerita kat abang...Ketiadaan abang rupa2nya tidaklah membuatkan hidup ayang lebih sukar. Allah kasih sangat pada hambaNya yg diuji. Dia Memudahkan setiap yg ayang rasa sukar. Dia Menyembuhkan bila ayang rasa tak sihat dalam masa yg cepat. Dia hilangkan rasa sedih dengan hadirkan org2 yg buat ayang ketawa...

Abang, bahagia ayang bersama abang tak dpt ayang gambarkan..terlalu bahagia. Syukur pd Allah sbb Allah pilih ayang utk jadi isteri abang,bukan orang lain...org sebaik abang yg Dia pilih utk jadi suami ayang. Kebahagiaan kita mungkin tak dapat dirasai oleh orang lain. Cinta kita sampai surga...

Miss u, Love u..Cinta hatiku....

This is one of the most painful realities of being the one left behind. You can't make any new memories with the people you love from now on. They're going to miss every sweet moments together..Most peoples say it gets easier with time. In some sense, that's true. Life goes on, new memories are made, but there will always, always be a hole in your heart. 

Ya Allah, sometimes its hard for me to understand what YOU really want to happen, but I trust YOU, I know you will give us what's the best...

Monday, 22 February 2016

Hari lahir abang..tapi abang bersama Allah

23 Februari 2016

Assalamualaikum, abang..suamiku yg ku kasih hingga akhir hayat...

Abang, Selamat hari lahir!!!. Sedihnya....ayang tak mampu ucapkan di hadapan abang lagi..sbb abang dah tiada bersama ayang buat selamanya...abang bersama Allah...

Abg, dulu kita selalu kumpul hari2 istimewa kita...ulangtahun perkahwinan kita pd bulan januari, harijadi ayang dan abang pada bulan februari..last2 kita sambut semua tu pada bulan Mac. Kita bersyukur dengan apa yg kita ada,meskipun kita tak mampu nak sambut meriah dan hebat seperti orang lain,tapi ayang  yakin cinta dan kasih abang selalu ada utk ayang...pastinya ayang juga begitu,setia sbg isteri utk abang...

Sukar sebenarnya abang utk ayang lupakan kenangan kita, terlalu byk yg indah daripada yg pahit...ayang tak dpt nak tengok wajah abang yg gembira bila ayang ucapkan selamat hari lahir sambil menggenggam tangan abang...abang, ayang rindu sangat kat abang..

Sehingga hari ni, doa masih ada mengiringi abang..cuma abang dah lama tak dtg jenguk ayang dalam mimpi...

Hidup ini kadang2 sukar utk dilalui tanpa abang yang boleh menegur salah silap ayang...yang boleh mengajar ayang tentang benar dan salah...abang, sukarnya nak mengawal hidup wanita yg memiliki 1 akal dan 9 nafsu ni..benarlah kerisauan abang dulu.."macamanalah keadaan isteri abang nanti bila abang dah takde"...kalaulah abang dapat lihat keadaan ayang sekarang..mesti abang sedih...

abang, ayang riindu abang, ayang rindu kasih sayang dan kebaikan abang...

Tuesday, 26 January 2016

27 Januari 2016. Selamat Ulangtahun perkahwinan..

27 Januari 2016

Assalamualaikum, cinta hatiku...Moga abang sangat bahagia di sana...Allah pastinya memandang abang dengan pandangan rahmatNya kerana kebaikan dan kesucian hati abang ketika didunia dahalu..ayang pasti..

abang, hari ni 27 januari 2016. Ulangtahun perkahwinan kita ke 9. Hari yang kita dah rancang mcm2 untuk menyambutnya, namun Allah sebaik-baik Perancang. Dia ambil abang untuk selamanya dan Dia tinggalkan ayang seorang diri merindui abang..mengingati apa yg kita rancangkan seorang diri...

Abang, 8 tahun 11 bulan 26 hari, Allah pinjamkan abang untuk menjadi suami ayang. Sangat indah menjadi isteri kepada seorang yg bernama KAZLIE BIN KUZI. Abang setia pd ayang hingga akhir hayat abang. apalah yg diharapkan lagi oleh seorang isteri..Disaat ini, Ayang sangat rindukan kasih sayang dan kebaikan abang..amat sukar dicari ganti. hanya Allah yg dapat memberi sebaik-baik ganjaran untuk abang...

Abang, hati abang terlalu suci utk seorang isteri seperti ayang. Ayang akui ayang banyak melakukan kesilapan sebagai isteri abang dulu. Namun, abang sering katakan yg abang selalu maafkan ayang..abang tak simpan dalam hati. Sungguh tenang hati abang menerima kekurangan fizikal dan kelonggaran akhlak ayang..

Abang, abang sempurna di mata dan hati ayang..sangat sempurna..abang sangat baik dan sukar nak cari kesalahan abang..kita lalui kisah duka dan suka kita bersama..kita menangis bersama2 bila org bercakap mcm2 tentang kita...hanya KITA yg tahu tentang kisah kita.. Ayang cintakan abang setulus hati ayang...

Hari ni dah 58 hari abang tinggalkan ayang. dan dah bermacam peristiwa yg ayang lalui tanpa abang...bermacam juga ujian yg Allah berikan utk ayang tanpa abang di sisi...sebak dan kdg2 menitis air mata ni bila hati ni meronta2 perlukan abang...Allahuakbar

Selamat hari Ulangtahun ke 9, abang. Percayalah, ayang sangat bahagia menjadi isteri abang. Hanya Allah yg tahu dan hanya Allah yg dapat membalas kebaikan dan kasih sayang abang kpd ayang selama ini. Terima kasih Abang kerana hadir dalam hidup ayang. Terima kasih Allah kerana meminjamkan dia utk diriku...Kerana kau kupilih, lalu kau setia kukasih. Kita jumpa di syurga ye, sayang...Ayang sayang abang, ayang cinta abang...tapi Allah lebih sayang dan cintakan abang...MOga abang damai disana..aameen.