Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Tuesday, 12 January 2016

40 hari pemergian abang,suamiku

9 Januari 2016

Assalamualaykum, suamiku,bestfriend forever...suasana di sini sunyi tanpa abang..macamtu la sunyinye hati ayang tanpa abang..

Abang..hari ni genap 40 hari abang tinggalkan ayang dan pergi kepada Pencipta kita buat selamanya..hari ni, ayang cuba kuatkan diri utk kemas baju2 abang...terketar2 tangan ni nak ambik baju bang..terketar2 kaki nk nak melangkah ke almari..sedih sangat abang..ayang ambik baju abang yg abang suka sangat pakai..ayang simpan agar suatu hari nanti ayang boleh tengok baju tu walaupun ayang tak dapat tengok abang...ayang lipat baju2 abang yg lain masuk dalam plastik supaya senang edzwan nak ambik nanti..sebak sangat rasanya...rasa mcm ayang nak lupakan abang buat selamanya...tak,abang..ayang takkan lupakan abang...tapi baju2 abang terlalu banyak kenangan utk ayang..kita beli baju semua tu sama2 kan...pendapat ayang..pandangan abang...ayang suka sangat tengok abang pakai warna putih...tapi ayang tak sangka rupa2nya ayang akan lihat abang pakai putih selamanya ketika meninggalkan ayang...baju kita banyak sama warna..sedondon...tapi kini dah tinggal sepasang sahaja iaitu baju ayang je...sedih la abang..sedih sangat..tak tahu macamana nak luahkan...

Abang, pemergian abang sangat terkesan di hati kami semua...sbb abang pencetus suasana mesra dalam keluarga..abang menceriakan anak2 saudara ayang...abang menyenangkan hati mak dan ayah sbb abang ringan tulang...Allah..sukarnay dicari ganti seorang suami seperti abang...

Bila iman ni berkurang, ayang terasa sangat nak ikut abang pergi bersama abang...sbb ayang rasa down sgt..terjelepuk..lemah...tapi Allah tahu perancangan utk ayang..mungkin ayang panjang umur..atau mungkin ayang juga akan ikut bersama abang suatu hari nanti...

Abang, sekarang ujian lain pulak datang..ayang kena istihadhah...tak pernah sekali pun ia berlaku sewaktu kita hidupmbersama dulu kan...tapi Allah uji ayang kali ni...memang sedih sebab ayang nak buat ibadat2 sunat utk sedeqahkan kpd abang..macamana...ayang jadi tak yakin..haidh atau istihadhah sedangkan belum cukup 15 hari suci dan bukan bau darah..tapi ia keluar banyak mcm air ppaip dan ada daging ketul kecik2.....

So, sekarang ayang solat je..tawakkal pada Alllah, ayang anggap istijadha...dulu tak pernah lalui...mesti abang ada jawapannya kan..

Abang, ayang sekarang tengah berusaha nak bayar hutang abang dgn Tekun tu...tapi tak pasti k.mah n ejat dah tanya tekun ke belum sbb kena jumpa org kat tekun tu..ayang tak boleh keluar lagi..masih dalam iddah..kalu ikutkan nak buat sesegera yg boleh sbb ayang kesian sgt kat abangselagi tak settle hutang, roh abang tergantung tak dapat naik ke luh mahfuz..kesian abang..masa abang hidup abang tak pernah hampakan harapan orang.. in sha Allah, abang ayang takkan hampakan abang..

Abang..ayang sayang abang..ayang rindu abang..moga kasih kita hingga ke syurga..Aameen