Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Wednesday, 6 January 2016

Ziarah Mahabbah Suamiku..

7 Januari 2016

Assalamualaikum, suamiku yang sentiasa manis tersenyum. MOga hari-hari yang abang lalui di sana tidak sukar dan moga sentiasa dipermudahkan oleh Allah.. sbb abang orang baik, pasti Allah memandang abnag dengan kasih dan sayangNya.

Abang, semalam ayang tak sempat nak coret atas blog ni...agak sibuk smlm..tapi tak bermakna ayang lupakan abang..abang semestinya sentiasa terpahat kukuh dalam hati ayang...selama-lamanya, dengan izin Allah.

Abang, tadi ayang datang ziarah abang. Dah lama kan ayang tak jumpa abang...masa dan bebanan menjarakkan pertemuan kita, abang..ayang tak nak menyusahkan orang lain. Tapi nasib baik Thirah sudi temankan ayang ke kubur abang pagi-pagi lepas sarapan tadi..Kubur abang masih tenang dan pastinya abang tenang di situ. Jangan risau, ayang sentiasa doakan abang...sentiasa..

Ayang rindu abang..rindu kasih sayang abang..rindu kebaikan abang,,

Semalam, ayang lalui hari ayang dengan rasa rindu yang bersangatan pada abang...tak tahu macamana nak gambarkan. Ayang rindukan usikan abang dan gurau senda abang....yg takkan ayang boleh dapat lagi...Malam tadi, ayang minta dengan Allah supaya temukan ayang dengan abang dalam mimpi..Ye, memang benar, Allah maqbulkan permintaan ayang. Ayang mimpi Abang!

Abang bawa ayang gi jalan-jalan..masa dlm mimpi tu ayang rasa mcm abang betul2 hidup hinggalah abang mengadu sakit kepala,akhirnya ayang paksa diri supaya sedar dari tidur sbb ayang takut abang meninggal dunia seperti realiti yg ayang lalui sekarag....macam biasa waktu abang hidup dulu suka kan kita selalu berjalan bersama..walaupun abang tak pegang tangan ayang mcm pasangan romantis lain, tapi ayang tahu abang tak nak buat mcm tu sbb abg taknak orang lain cemburu dengan kita...sbb kita tak tahu bagaimana perasaan orang lain kan...tapi ayang dapat pegang lengan abang yg sado tu..ayang tak kisah pun..bahkan ayang bangga buat mcm tu... :)

Abang, hidup ayang di sini ayang serahkan pada Yang Maha Kuasa. Selepas ayang terima ujian pemergian abang...ada ujian-ujian lain pula menyusul...ayang pasrah walaupun ujian itu juga mengundang sebak di dada hingga mengalirkan air mata..siapalah ayang ni ,abang...sentiasa layak utk diuji...Moga ayang dapat masuk syurga dengan ujian-ujian ini...Meski pun ujian ini utk org yang mampu..tapi kadang2, sekali-sekala kemampuan dan kekuatan tu hancur tiba-tiba...dan ayang pula mempersoalkan kenapa dan kenapa...Astaghfirullahalazhim...iman ayang tak kuat, abang..saat ini ayang nak sangat dengar abang cakap:"mari kat abang..abang peluk"...Allah.. apakan daya...aku tak kuat.

Engkau Pemilik segala Kekuatan. Engkau Pemilik segala Ketenangan...Pasti ada rahmat dan kasih sayangMu atas setiap ujian ini..

Tuhanku, jadikan aku isteri buatnya dunia dan akhirat. Hanya dengan izinMU...Aaameen..