Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Tuesday, 2 August 2016

Buat Sodiqie Albie...

Sodiqie Albie...

Mengenali awak tidak sedikit pun terbit rasa penyesalan dalam hati
Mengenali awak membuat saya rasa bangga mengenali individu yg punya rasa hati yang sama
Mengenali awak membuatkan saya puas bercerita itu ini apa sahaja dengan awak
Mengenali awak membuatkan sayang kenal watak2 manusia dalam dunia ini

Tiada sedikit pun terbit rasa  marah
Tiada secubit pun prasangka buruk terhadap awak
Tiada sedikit pun rasa kesal dihati

Saya yakin di saat ini awak pun rasa sedih, terluka dan beban dengan apa yg berlaku
Begitu juga apa yg saya rasa
Seperti biasa..sebab rasa hati kita sama kan..
Kita umpama sebuah cermin...saya nampak saya dlm diri awak..

Awak banyak memberi kata2 semangat dan motivasi utk saya..maka saya yakin, awak pasti  cekal harungi ujian ini

 Syukur mengenali Sodiqie Albie..bahagia menyayangi Sodiqie Albie meskipun untuk seketika..

Setiap insan yg hadir dalam hidup kita semuanya bersebab. Hanya Allah yg Maha Tahu.

Dalam doa saya, sentiasa ada untuk awak, percayalah..saya juga nak lihat awak bahagia mencapai cita2 dan impian awak..

Sedihnya, kita tak dapat menggapai impian kita bersama..itulah taqdir.

Terima kasih kerana pernah buat saya tersenyum, ketawa dan bahagia..Hanya Allah yg dapat membalas kebaikan ini.
Terima kasih atas pengorbanan selama 8 bulan..bukan sedikit ..sebab..ianya memberi kesan baik dalam hati saya...

Dan...

Sebab RASA KITA SAMA..

Bila pertemuan berakhir....

Abang sayang..moga saat ini abang bahagia di sisi Pemilik kita yg abadi..

Abg, bercerita di sini bersama abang, dpt menghilangkan sunyi ayang..merasakan abang sentiasa ada menyayangi ayang disini..Disaat orang lain mengambil keputusan utk menjauhi ayang, ayang yakin walaupun abang jauh di sana, tapi abang tetap dekat dengan ayang sbb kasih sayang abang jujur dan tulus utk ayang selamanya..ayang cinta abang sampai mati, abang...sampai mati..

8 bulan pemergian abang, ayang mengenali seseorang yg ayang gelar dia sebagai Sodiqie Albie. Jangan risau abang, abang tetap Habibie Albie ayang..selamanya :)

Kehadiran dia sebagai sodiqie albie ayang...tidak sedikit pun ayang menyesal mengenali nya. Abang dah didik ayang supaya bersangka baik pada semua orang kan..abang ajar ayang supaya  jgn rosakkan ukhuwwah kan, abang...ayang ingat, abang...ayang jaga ukhuwwah dengannya sebaik mungkin walau kdg2 ada rasa terluka..meskipun bermacam cerita buruk yg ayang dengar ttg dia..ayang tahu dia sentiasa cuba ingin berubah..takde manusia yg taknak kembali kpd fitrah .semua orang nak jadi baik kan...Maka, sebab itu ayang pandang dia dgn pandangan yg baik2 je...moga Allah juga pandang ayang dgn pandangan yg baik, abang.

Abang, dia pernah buat ayang gembira sehingga ayang mampu tersenyum di saat abang pergi meninggalkan ayang buat selamanya..dia isi kekosongan masa ayang tika ayang rasa sangat sunyi tiada teman bercerita. Ayang boleh bercerita apa sahaja dgn dia..dia dah jadi teman baik ayang, abang...dia ada waktu ayang perlukan bantuan..dia ada waktu ayang stress dengan urusan kerja yg ketika tu ayang tak tahu nak cerita kat siapa..dia bagi kata2 semangat utk ayang walaupun sebenarnya ayang tahu hidup dia pun banyak sgt ujian...ayang tak pandang yg buruk pd dia..ayang terima dia hadir dlm hidup ayang sbb kebaikan dia abang...

Tapi hanya kerana satu sebab, ayang terpaksa menjauhi dia walaupun jauh disudut hati ni, sedih sgt2...tapi apakan daya..perpisahan demi perpisahan ayang kena lalui. Tuhan menguji ayang kerana sayangNya Dia pada ayang kan, abang..

Di saat ini, ayang sgt sedih dengan ketiadaan dia mengisi cerita bersama ayang setiap hari...Rindu persahabatan kami..Begitu jugalah sedihnya hati ayang merindui abang siang dan malam..alangkah bagusnya jika ayang dpt perkenalkan dia pada abang...

Abang, kehadiran dia dlm hidup ayang tidak bermakna ayang akan lupakan abang...tidak..abang cinta hati ayang dan dia teman hati ayang..Rindu dan cinta ayang pada abang lebih dai segalanya..rindu pada dia juga..namun rindu dan cinta ayang pada Allah takkan berbelah bagi sbb Allah sentiasa ada waktu ayang senang dan sukar. Dia tak pernah mengecewakan ayang...

Rindu kasih sayang dan kebaikan abang...al fatihah dan doa utk abang.. I love u my lovely dovey




Langkawi lagi..tapi tanpa abang

Salam sayang penuh kerinduan buat suamiku arwah Kazlie Kuzi..

Abang,
29 julai hingga 31 julai 2016..ayang buat keputusan untuk merehatkan hati dan fikiran di pulau yg banyak simpan kenangan manis buat kita berdua satu ketika dahulu...tapi bezanya sekarang, ayang tak pergi dengan abang..ayang pergi dengan Fatihah...

Sejujurnya, berada di sana tidak lansung mengembirakan ayang..hanya air mata menemani ayang sewaktu menadah tangan dalam solat harian di hotel...rindu pada abang tak tertanggung rasanya sepanjang berada di sana...

Terbayang saat bulan madu kita di situ..bahagia yg hanya kita yg tahu...
Tapi sekarang, ayang tak rasa lansung bahagia tu, abang..ayang terlalu nak abang kembali bersama ayang..tapi mustahil..abang...Allahu...

Air mata menitis lagi di sana..tiada senyuman..sekadar pura-pura..senyuman sekadar memujuk hati yg lara..

Abang, kereta kita banyak yg rosak..ayang uruskan semua tu sendiri..letih sgt abang, ayang tak dpt nak kongsi kesukaran ni dgn abang yg selalunya akan tenangkan hati ayang...apa daya ayang, abang..pilu sgt rasa hati ni...

Ayang masih perlukan abg..tapi ditelinga ayang selalu ada suara berbisik..Allah ada dan Allah takkan biarkan hamba yg diuji terus berada dlm kesedihan.

Kdg2 sukar sgt hidup tanpa abang...

Abang...kalau abg tgk hidup ayang sekarang, mesti abang sedih dgn kelakukan ayang..ayang tak mcm dulu yg sentiasa tenang bersama abang..ayang tak kuat tanpa seorang suami...

AYANG TERUK,..ayang sentiasa melukakan hati orang lain semata2 keinginan ayang, abang...

Tolong ayang, abang...tolong ayang...ayang sunyi..ayang sedih

Kadangkala ayang selalu buat keputusan yg salah dlm hidup ayang semata2  nak dpt dapat apa yg ayang nak...

Abang, ujian utk ayang terlalu kuat di sini..ujian perasaan..ujian dipermainkan..ujian dihina, ujian dipergunakan...mcmana ayangnnak selamat diakhirat nanti, abang?..hari2 ayang doa nak jumpa abang kembali dlm syurga...doa ayang belum pernah putus, abang..

Ayang rindu abang..ayang rindu abang sepenuh hati ayang..tiada galang gannti..tiada suami yg terbaik melainkan abang....Syukur ayang pernahjadi isteri abang..syukur Allah pilih ayang utk jadi isteri kpd suami yg sgt mulia seperti abang.

Pasti ramai lelaki sana yg cemburu dgn abang..pasti wanita sana ramai yg cemburu dgn ayang yg bertuah memiliki insan sebaik abang...Alhamdulillah

Hanya Allah yg tahu kasih sayang kita berdua..bagaimana agaknya perasaan Hawa saat berpisah dengan adam dulu kan...

Allah, satukan kami kembali dlm rahmatMu utk kami berdua melihat wajahMu dan wajah RasulMu