Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Tuesday, 2 August 2016

Bila pertemuan berakhir....

Abang sayang..moga saat ini abang bahagia di sisi Pemilik kita yg abadi..

Abg, bercerita di sini bersama abang, dpt menghilangkan sunyi ayang..merasakan abang sentiasa ada menyayangi ayang disini..Disaat orang lain mengambil keputusan utk menjauhi ayang, ayang yakin walaupun abang jauh di sana, tapi abang tetap dekat dengan ayang sbb kasih sayang abang jujur dan tulus utk ayang selamanya..ayang cinta abang sampai mati, abang...sampai mati..

8 bulan pemergian abang, ayang mengenali seseorang yg ayang gelar dia sebagai Sodiqie Albie. Jangan risau abang, abang tetap Habibie Albie ayang..selamanya :)

Kehadiran dia sebagai sodiqie albie ayang...tidak sedikit pun ayang menyesal mengenali nya. Abang dah didik ayang supaya bersangka baik pada semua orang kan..abang ajar ayang supaya  jgn rosakkan ukhuwwah kan, abang...ayang ingat, abang...ayang jaga ukhuwwah dengannya sebaik mungkin walau kdg2 ada rasa terluka..meskipun bermacam cerita buruk yg ayang dengar ttg dia..ayang tahu dia sentiasa cuba ingin berubah..takde manusia yg taknak kembali kpd fitrah .semua orang nak jadi baik kan...Maka, sebab itu ayang pandang dia dgn pandangan yg baik2 je...moga Allah juga pandang ayang dgn pandangan yg baik, abang.

Abang, dia pernah buat ayang gembira sehingga ayang mampu tersenyum di saat abang pergi meninggalkan ayang buat selamanya..dia isi kekosongan masa ayang tika ayang rasa sangat sunyi tiada teman bercerita. Ayang boleh bercerita apa sahaja dgn dia..dia dah jadi teman baik ayang, abang...dia ada waktu ayang perlukan bantuan..dia ada waktu ayang stress dengan urusan kerja yg ketika tu ayang tak tahu nak cerita kat siapa..dia bagi kata2 semangat utk ayang walaupun sebenarnya ayang tahu hidup dia pun banyak sgt ujian...ayang tak pandang yg buruk pd dia..ayang terima dia hadir dlm hidup ayang sbb kebaikan dia abang...

Tapi hanya kerana satu sebab, ayang terpaksa menjauhi dia walaupun jauh disudut hati ni, sedih sgt2...tapi apakan daya..perpisahan demi perpisahan ayang kena lalui. Tuhan menguji ayang kerana sayangNya Dia pada ayang kan, abang..

Di saat ini, ayang sgt sedih dengan ketiadaan dia mengisi cerita bersama ayang setiap hari...Rindu persahabatan kami..Begitu jugalah sedihnya hati ayang merindui abang siang dan malam..alangkah bagusnya jika ayang dpt perkenalkan dia pada abang...

Abang, kehadiran dia dlm hidup ayang tidak bermakna ayang akan lupakan abang...tidak..abang cinta hati ayang dan dia teman hati ayang..Rindu dan cinta ayang pada abang lebih dai segalanya..rindu pada dia juga..namun rindu dan cinta ayang pada Allah takkan berbelah bagi sbb Allah sentiasa ada waktu ayang senang dan sukar. Dia tak pernah mengecewakan ayang...

Rindu kasih sayang dan kebaikan abang...al fatihah dan doa utk abang.. I love u my lovely dovey